Utazás Felvidék, Kárpátalja, Erdély és Délvidék tájain – Nagy Magyarországi nagy körút

Az utazás első napján az első úti cél a felvidéki Dévény lesz, ami Magyarország nyugati kapuja. A Porta Hungarica megtekintése után folytatjuk az utazást Pozsonyba. A pozsonyi kirándulás során lehetőség lesz meglátogatni az egyetemi könyvtárt, Prímás-palotát, Óvárosházát, Roland-kutat, Mihály-kaput, Grassalkovich-palotát, magyar királyi kamarát, ahol a reformkori országgyűléseket tartották, valamint a Szent Márton-dómot, ahol a Habsburg-házi magyar királyokat koronázták. Ezt követően Nagyszombat lesz az utazás következő állomása, ahol egy óvárosi sétát tehetünk a Pázmány Péter alapította első magyarországi egyetem városában. Ezután Nyitrán lesz lehetőség egy rövid szabadidő eltöltésére, ahonnét Alsóbodokra vezet az utunk az Esterházy János emlékhelyhez. A programok végeztél elfoglaljuk szállásunkat Zsérén.

Az utazás második napján Selmecbánya lesz az első állomásunk, ahol történelmi sétát tehetünk a belvárosban, melynek teljes területe védett műemlék. Fakultatív program keretében lehetőség nyílik bányalátogatásra. Folytatva az utazást Tompa Mihály és Blaha Lujza városában, Rimaszombaton tehetünk sétát. Innét a hangulatos bányaváros, Rozsnyó  lesz az állomásunk, ahol felkeressük a Kossuth szobrot, a Petőfi emléktáblát, a városházát, a kamaraházat, a Diák-templomot, a Rákóczi őrtornyot a püspöki palotát és a székesegyházat. Ezt követően szálláselfoglalás Hosszúréten.

A harmadik napon Krasznahorkára vezet az utunk, ahol Krasznahorka büszke várát nézzük meg kívülről. Következő úti cél Kassa lesz, ahol a gótikus építészet egyik legszebb alkotását, a dómot látogatjuk meg, valamint II. Rákóczi Ferenc és Bercsényi Miklós nyughelyét, az egykori premontrei templomot, a rendházat és gimnáziumot és a főtér palotáit. Ezt követően már a Kárpátalja részét képező Munkács lesz az utazás állomása, ahol a Zrínyi Ilona várát fogjuk megnézni. Ezután Beregszász városában teszünk sétát, majd elfoglaljuk szállásunkat Benén, ahol a helyi faluházban fogadással és gyerekműsorral készülnek.

Negyedik napon Csetfalván, a fatornyú református templom megnézésére nyílik lehetőség, majd a következő állomásunk már az Erdélyben található Nagybánya lesz. A város nevezetességi közé tartozik a szépen helyreállított főtér, a Festészeti Múzeum és az Ásványtani Múzeum. ezután Kotlón, a Teleki kastélyba vezet az utunk, ahol Petőfi Sándor a feleségével a nászútját töltötték, ma már Petőfi –Teleki Múzeum. A szállásunk is ezen a településen található, vacsora egy falusi nyári kertben targóharmónika szó mellett.

Az utazás ötödik napján az erdélyi gótika egyik legszebb alkotásán nézzük meg Désen, a református templomot. Továbbhaladva Bethlenen, Szeretfalván, Szászrégen át elérjük utazásunk újabb helyszínét, Marosvécset, ahol megemlékezhetünk a Helikon-kertben. Ezt követően Szovátán, a kis fürdővároskában sétálunk, majd jó idő esetén fürdőzés a sós vizű Medve-tóban. Parajdon át megérkezünk Korondra. Itt megismerkedhetünk a székely fazekassággal, mely során lehetőségünk adódik ezen csodás alkotások megvásárlására. Szállásunk ezen a napon Székelyudvarhely közelében található.

A hatodik napon Székelyudvarhelyen, a székely anyavárosban teszünk sétát, majd Fenyéden a festett székelykapukat nézzük meg. Ezután Hargita: Tolvajos-tetőn át Csíksomlyóhoz érkezünk. Itt a megnézzük a ferencesen kegytemplomát. a Csodatévő Szűz Mária szobrot, rövid túrát teszünk a Jelenések- hegyére, valamint a Ferences kolostor mögött található borvízforráshoz. Csíkszeredán, Csíkkozmáson át elérkezünk Nyerges-tetőre, amelyen a 1849-ben elesett székely hősöknek állított emlékoszlopot. Kászonokon keresztül, Kézdivásárhely a következő állomás, ahol megtekintjük a főtér jellegzetes tereit, valamint a csernátoni falumúzeumot. A szállás Kézdivásárhely közelében, Gelencén található, ahol a régi templomot a Szent László legenda freskói díszítik. A helyi portán köszöntőben lesz részünk, hagyományörző székely határőrezred egyenruhájának bemutatása.

Hetedik napon Brassóban megtekintjük az ősi szász belvárost, a Fekete templomot, a középkori városfalakat, a kaputornyokat és bástyának. Fogarason át, Nagyszebenben városnézés a gyönyörűen felújított ódon szász városban. Nagyszeben 2007-ben elnyerte Európa kulturális fővárosa címet. Ezt követően Gyulafehérváron nyílik lehetőségünk megnézni a várat, az érseki székesegyházat, Hunyadi János, Hunyadi László, János Zsigmond és Izabella királyné síremlékét. Szállás Déva közelében, Csernakeresztúron.

A nyolcadik napon Vajdahunyadon, a Hunyadiak gótikus-reneszánsz várkastély megtekintésére nyílik lehetőségünk. Déván, Lugoson át megérkezünk Temesvárra, a Bánát központjába, a Ceausescu diktatúra megdöntéséhez vezető hős városa. A városnézés során megtekintjük a dóm-templomot, a régi városházát, a volt Kormányszéki palotát és a volt katolikus püspöki palotát. Az utazást folytatva Temesmóránál átkelünk a Vajdaságba. Továbbhaladva Herczeg Ferenc városában, Versecben teszünk egy sétát, majd megtekintjük a római katolikus székesegyházat. Szállás Kevevára és Pancsova között, Székelykevén.

Az utazás kilencedik napján Belgrád/ Nándorfehérvár városában megtekintjük a várat a Száva-Duna torkolatnál, ahol magyar feliratos emlékművet is találunk. Ezt követően a  Kalemegdán-park és a sétálóutcában teszünk egy sétát. Ezután Péterváradon a XVIII. századi hazai várépítészet egyik legnagyobb és legépebben megmaradt erődítményrendszerét tekinthetjük meg. A továbbiakban Újvidék-Szabadka-Röszke vonalon folytatjuk az utazást Budapestre, ahova az esti órákra várható a megérkezés.