Erdély, avagy Transilvánia Románia nyugati részén található, ami a 16 összességében 16 megyét foglal magában. Erdély 1003-tól a Magyar Királyság része volt, amit az erdélyi vajda irányított. A mohácsi csata 1526-os elvesztése után Erdély habár török uralom alá került névlegesen, valójában önálló államként működött. A II. világháború végén a párizsi békeszerződés értelmében Erdélyt Romániának ítélték.

Az indulás Budapestről történik, amihez további becsatlakozásra a 4-es főút mentén, előre egyeztetett helyszínen van lehetőség. Magyarországot az ártándi határátkelőn keresztül hagyjuk el. Ezt követően Nagyvárad lesz az úti cél. Itt megtekintjük a római katolikus templomot, a kincstárat és a Szent László emlékeket. A városban emellett számos látnivaló található, a Sebes Körös a Szent László híddal, Ady Endre emlékmúzeum és a Fekete Sas palota. Ezután a Király-hágó felé vesszük az útirányt, ahol egy rövid pihenőt téve folytatjuk az utazást Kalotaszeg, Kalotaszentkirály felé, ahol egy helyi magyar portán teszünk látogatást. A látogatás során megismerhetjük az ottani népviseletet, valamint megkóstolhatjuk a szilvapálinkát, valamint a házi készítésű pogácsát. A programok végeztével elfoglaljuk szállásunkat Magyarlónán.

A második napon, reggeli után Erdély legjelentősebb városa és történelmi központja, Kolozsvár lesz utazásunk következő állomása. Itt megtekintjük Mátyás király szülőházát és szobrát, a Szent Mihály Székesegyházat, a Házsongári temetőt és a Farkas utcai református templom címergyűjteményét. Kolozsvárról a Tordai hasadékhoz vezet utunk, ahol gyalogtúrát tehetünk a romantikus sziklaszorosban. A szakadék kb. 2 km hosszú, amin a Hesdát-patak folyik át. A 250-300 méter magas sziklafalakban 32 feltárt barlang van, melyek közül a legnagyobb a Prolik-barlang. A túra után folytatva az utazást Székelyföldre, Marosvásárhelyre érkezünk. Marosvásárhelyen megtekintjük a Rózsák terét, a Kultúrpalota Tükörtermét és a templomerődöt. Ezt követően elfoglaljuk a Székelyudvarhely melletti szállásunkat.

Az utazás harmadik napján az első állomásunk Farkaslaka lesz, ahol Tamási Áron szülőházát és sírját tekintjük meg. Ezt követően Szovátába érkezünk. Itt sétát teszünk a fürdővárosban és a sósziklákhoz. Szovátában található a Medve-tó, ami nevét alakjáról kapta, ugyanis egy kiterített medvebőrre hasonlít. A Medve-tó a világ legnagyobb heliotermikus tava, aminek a vize 35 fokra is felmelegszik 2 méter mélységig. Ezután Korondra utazunk, ahol megismerkedhetünk a székely fazekassággal és vásárlásra is nyílik lehetőségünk. A programok végeztével elfoglaljuk szállásunkat Székelyudvarhely mellett.

A negyedik napon a Görgényi-havasokban, a Bucsin-tetőn teszünk egy rövid pihenőt. A tetőről gyönyörű kilátás nyílik a Gyergyói medencére. Ezt követően Gyergyószárhegyre utazunk. Gyergyószárhegyen megtekintjük a Lázár grófok reneszánsz kastélyát kívülről, ahol Bethlen Gábor is gyerekkori éveit töltötte, valamint az alkotótábor kiállítását. A Gyergyói havasokon, a Pongrác-tetőn át megérkezünk a Békás-szoroshoz, Gyilkos-tóhoz. A Békás- szoros a Nagyhagymás Nemzeti Park rész, amit 1971-ben védetté nyilvánítottak. A Békás-szorost 4 hegycsúcs fogja közre. A Gyilkos-tóból fenyőcsonkok állnak ki, ami az egykori fenyőerdő maradványai voltak. A sétát követően Gyergyószentmiklósra utazunk, ahol egy sétát teszünk az örmények és a székelyek városában. A séta után elfoglaljuk Székelyudvarhely melletti szállásunkat.

Az utazás ötödik napján Farkaslakán, A Hargita-hegységen át elérünk Csíksomlyóra. Csíksomlyón megtekintjük a ferencesek kegytemplomát, a csodatévő Szűz Mária szobrot, rövid túrát teszünk a Jelenések- hegyére. Ezután a Gyimesekben lévő Ezeréves határt nézzük meg, ami az Osztrák-Magyar Monarchia határkövei a falu határában. Az utazást folytatva Csíkszeredásra érkezünk, ahol a városközpont régi részét tekintjük meg. A városnézés után Máréfalva lesz az úti célunk, ahol a székely kapukat tekintjük meg. Ezután Székelyudavarhelyen a Vasszékely szobrot, a Hősök parkját, a főteret és a Székely támadt várnál teszünk látogatást. Ezt követően Szejkefürdőn Orbán Balázs kopjafás sírját látogatjuk meg, majd visszatérünk Székelyudvarhely melletti szállásunkra, ahol zenés, táncos estével búcsúztatjuk az itt eltöltött időt.

A hatodik napon Farkaslakán, Székelykeresztúron át Fehéregyházára érkezünk, ahol az 1849. július 31-i csata emlékművet és a Petőfi Múzeumot látogatjuk meg. Fehéregyházáról Segesvárra utazunk, melynek ódon utcáin sétálhatunk. Ezután Torockóra utazunk. Torockón megtekintjük a „régi” falut a Székelykő alatt, jellegzetes házait és népviseletét és a korabeli vasművességet. Ezt követően elfoglaljuk szállásunkat Magyarlónán.

A hetedik napon reggeli után Körösfőre érkezünk, ahol a jellegzetes kalotaszegi fatornyú templomot, kazettás álmennyezettel, a varrottasokat nézhetjük meg, ahol vásárlásra is lesz lehetőségünk. A következő állomásunkon Ady Endre nyomdokain sétálhatunk Nagyvárad belvárosában. A városnéző séta után megkezdjük utazásunkat Budapest felé. Magyarországot az ártándi határátkelőn lépjük át, majd Püspökladányon át, a 4-es úton a haladva az esti órákban érkezünk meg Budapestre.